Trapa este un panou mobil, de obicei din sticla, care se activeaza din masina pentru o deschidere in plafonul unui automobil, astfel permite luminii sau aerului proaspat sa intre in aceasta.
La masinile mai vechi, trapele erau actionate manual, insa in prezent majoritatea autoturismelor sunt actionate electric si sunt disponibile in multe forme, dimensiuni si stiluri. Astazi, majoritatea optiunilor de trapa glisanta din fabrica au un panou de sticla si sunt adesea comercializate si sub denumirea de trapa panoramica.
Trapele sunt oferite de majoritatea masinilor de lux si se gasesc de obicei in echipamentele de ultima generatie ale automobilelor obisnuite. Majoritatea producatorilor de automobile ofera acum un nou tip de panou mare sau cu mai multe panouri, numit trapa panoramica, care ofera deschideri din sticla mobile sau fixe deasupra scaunelor din fata si din spate.
Cu toate acestea, ele sunt considerate in general un „accesoriu”, iar prezenta trapei intr-un vehicul depinde exclusiv de preferintele dumneavoastra personale. Daca nu sunteti sigur ca ar trebui sa cumparati o masina dotata cu trapa, cititi lista cu avantajele si dezavantajele unei trape in masina.
Avantaje trapa auto:
Prima si cea mai importanta este aspectul masinii! Ofera masinii un stil propriu. Trapa permite aerului proaspat si racoros sa intre in vehicul atunci cand conduceti sau cand stationati, ofera libertate si creeaza un fel de atmosfera romantica.
Daca tineti ferestrele deschise se va crea un zgomot foarte mare, incat nu veti putea avea o conversatie cu ceilalti pasageri sau sa ascultati muzica. Trapa este foarte buna deoarece creeaza acelasi efect ca atuni cand aveti geamurile deschise, dar fara zgomot, iar masina ramane bine ventilata cu flux de aer proaspat.
Cand ploua, privelistea din masina cu picaturi de ploaie care cad pe sticla este impresionanta.
In perioada in care clima este rece, trapa, in timpul zilei, va lumina masina mai mult, ceea ce va ofera o senzatie placuta in timpul conducerii.
Dezavantaje trapa auto:
De obicei, atunci cand cumparati o masina cu trapa, o veti incerca o data sau de doua ori, dar apoi aproximativ o saptamana mai tarziu veti uita ca este acolo. Folosirea, in special, in orasele cu clima mai calda este minima.
Conducerea la viteze mari cu trapa deschisa afecteaza aerodinamica masinii, deoarece fluxul de aer laminar devine un varf turbulent de rezistenta suplimentara.
Trapa este din sticla si exista riscul de a se sparge, iar daca asta se intampla, atunci inlocuirea este costisitoare. La fel se intampla si daca mecanismul trapei se strica, reparatia poate costa mult.
Potrivit unei cercetari, trapele afecteaza consumul de combustibil al unei masini. O trapa obisnuita cantareste aproximativ 25-35 kg, in timp ce trapa panoramica poate cantari pana la 90 kg.
Trapele iau din spatiu in inaltime, deoarece acoperisul glisant trebuie sa se stranga atunci cand este deschis. Masinile fara trape ofera un spatiu mai bun pentru ocupantii lor.
Cand masina se invecheste, trapa incepe si ea sa faca probleme, cu inflirtratiile de apa. Asa ca, daca ploua sau daca va spalati masina, va puteti trezi cu apa in interiorul ei.
Mentinerea unui trapa in conditii optime de functionare necesita intretinere regulata. Motoarele, componentele electrice, ansamblurile mecanice, garniturile si sticla in sine necesita multa atentie.
Cand masina se uzeaza, rugina apare de obicei in jurul deschiderii plafonului (in jurul sticlei trapei), ceea ce afecteaza integritatea structurala a vehiculului.
Trapele functioneaza bine si sunt fara probleme atunci cand vehiculul este nou, dar pe masura ce masina devine veche, apar problemele. O vanzare auto cu trapa poate fi greu de realizat pe piata de masini second hand, deoarece cumparatorii de masini nu vor batai de cap. La urma urmei, este o complexitate mecanica si se va uza intr-o zi sau alta.
Deci totul se rezuma la preferintele voastre, daca va plac masinile cu trapa neaparat, atunci asta ar trebui sa va alegeti. Dar daca nu e pe lista voastra de preferinte, stati departe!
Afla acum care sunt cele mai vandute masini din Europa in anul 2021