Toți specialiștii în marketing și comerț online vorbesc despre tot felul de tehnici pe care trebuie să le aplici pentru a avea succes în mediul online. De cele mai multe ori însă, socoteala de acasă nu se potrivește cu cea din târg, și așa ajung multe magazine online să eșueze încă dinainte de a apărea pe piață. Astăzi îți propunem să îți ștergi din memorie toate informațiile pe care le ai despre comerțul online și să te pregătești să fii șocat pentru că există multe lucruri care nu au fost spuse despre această industrie până acum. Marius Trandafir, autorul lucrării ”Cartea despre comerțul online în România” este singurul care a avut curaj să vorbească și să te pregătească pentru această lume.
”Naivitatea antreprenorului necunoscător”
Ca să îți deschizi un magazin online în România trebuie să ai mult curaj și să fii conștient că printre clienții tăi vor fi și oameni care suferă de analfabetism informațional și oameni nemulțumiți care îți vor lăsa recenzii negative fără să îți ofere șansa să te explici sau să repari greșeala. În naivitatea ta de antreprenor necunoscător crezi că totul este simplu, că îți deschizi un magazin online și comenzile vor curge. În realitate, lucrurile nu stau deloc așa, iar autorul folosește un exemplu extrem de bun pentru a explica asta.
Să presupunem să site-ul tău este o mașină de lux pe care doar ce ți-ai cumpărat-o. Nu poți avea pretenția să te cunoască tot cartierul dacă tu nu te plimbi cu ea, nu? Și acum gândește-te la faptul că site-ul tău trebuie să se plimbe pe Google, care nu e deloc un cartier, ci un întreg mapamond. După ce îți deschizi un magazin online, trebuie să faci anumite eforturi pentru a ajunge cunoscut. ”Naivitatea antreprenorului necunoscător” este un capitol care merită citit și recitit ori de câte ori te lovește realitatea.
”Educă-ți clientul! Oamenii încă învață despre comerțul online!”
Profilul cumpărătorul din Râmânia este foarte bine ilustrat în cartea semnată de Marius Trandafir, realist și sincer. Nu putem ridica comerțul online din România la nivelul celor din țări dezvoltate cum ar fi Germania pentru că la noi în țară oamenii încă învață despre această industrie, încă își mai trec modelul telefonului în câmpul din comandă numit ”Telefon”, încă mai au pretenția ca firma de curierat să le aducă coletul în brațe, direct pe canapea, dacă se poate. Exemple comice, dar și reale..subiecte de bancuri am putea spune. Ca să ai succes în mediul online trebuie mai întâi să îți educi clientul. Asta ne spune autorul în cartea sa despre comerțul online din România. Ne spune și cum să facem asta, pas cu pas. Și o face cu multă sinceritate. Fără perdea și cu multă asumare.
”Cartea despre comerțul online în România” este o radiografie onestă a acestei industrii, realizată de un om cu experiență ce a strâns multe povești din interacțiunile cu clienții săi. Citește această carte cu un creion lângă tine pentru că vei avea multe de subliniat și de băgat la cap. Și da, te va șoca pe alocuri, dar când nu te-a șocat realitatea?
Încheiem cu un citat care te va pune pe gânduri: ”Creșterea în comerțul online trebuie să vină din partea clientului. Noi suntem pregătiți de luptă, dar clienții, încă nu. Dacă în anul 2021 clientul a adăugat produsele în coș și deja așteaptă curierul la ușă fără să completeze niciun formular de procesare comandă..înseamnă că mai avem mult de așteptat.”
Despre Marius Trandafir îl vei descoperi în carte, la fel cum am făcut-o și noi. Un expert în realizarea site-urilor și în industria comerțului online, singurul care a avut curaj să pună pe hârtie lucrurile pe care specialiștii ți le-au ascuns. Îi poți cumpăra cartea în format fizic din librării sau în format digital de pe www.carteadesprecomertonline.ro!